Η προστασία και η αξιοποίηση της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι συχνά το πιο πολύτιμο, αλλά και ευάλωτο, περιουσιακό στοιχείο κάθε εταιρείας.
Έχοντας βρει τη χρυσή τομή μεταξύ τεχνολογίας, δικαίου και επιχειρηματικότητας, το γραφείο μας βοηθά τους ενδιαφερόμενους να αναπτύξουν, αξιοποιήσουν και προστατεύσουν τα πνευματικά τους δικαιώματα προκειμένου να εξασφαλίσουν διαρκή ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
Οι συνεργάτες του γραφείου μας που ασχολούνται με την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων (trademarks) προσφέρουν πλήρες φάσμα υπηρεσιών σχετικά με την κατοχύρωση, διατήρηση και αξιοποίηση εμπορικού σήματος. Συμβουλεύουν και ενημερώνουν τον πελάτη για τις διαθέσιμες αμυντικές στρατηγικές αναφορικά με τα σήματα, τις εμπορικές μορφές και γενικότερα θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού.
Πνευματική Ιδιοκτησία (Intellectual Property - IP)
Με τον όρο πνευματικά δικαιώματα αναφερόμαστε στα δικαιώματα του δημιουργού πάνω σε κάθε πρωτότυπο πνευματικό δημιούργημα λόγου, τέχνης ή επιστήμης. Η πνευματική ιδιοκτησία αφορά λογοτεχνικά και καλλιτεχνικά έργα καθώς και τα συγγενικά με αυτά δικαιώματα, όπως η αναπαραγωγή ή η διανομή των έργων αυτών ή αντιγράφων τους χωρίς τη συγκατάθεση του δημιουργού. Πνευματική ιδιοκτησία μπορεί να αποτελέσουν και οι βάσεις δεδομένων οι οποίες λόγω της επιλογής ή διευθέτησης του περιεχομένου τους αποτελούν πνευματικά δημιουργήματα.
Υπάρχει ωστόσο και μια δεύτερη κατηγορία πνευματικής ιδιοκτησίας, η βιομηχανική ιδιοκτησία. Αυτή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εφευρέσεις (διπλώματα ευρεσιτεχνίας), εμπορικά σήματα και εμπορικές ονομασίες, βιομηχανικά σχέδια και ενδείξεις προέλευσης.
Τα εμπορικά σήματα
Ένα εμπορικό σήμα είναι ένα σήμα, ή συνδυασμός σημάτων, που διακρίνει τα εμπορεύματα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Η σήμανση αυτή μπορεί να χρησιμοποιεί λέξεις, γράμματα, φωτογραφίες, σχήματα και χρώματα, καθώς και οποιοδήποτε συνδυασμό των παραπάνω.
Σε γενικές γραμμές προκειμένου ένα σήμα να κατοχυρωθεί ως εμπορικό θα πρέπει να είναι επιδεκτικό γραφικής παράστασης και αντιληπτό δια της όρασης. Πολλές χώρες, ωστόσο, επιτρέπουν την καταχώριση λιγότερο παραδοσιακών μορφών εμπορικών σημάτων, όπως τα τρισδιάστατα (όπως το τριγωνικού σχήματος κουτί της σοκολάτας Toblerone), ηχητικά σήματα (όπως ο βρυχηθμός του λιονταριού που προηγείται ταινιών που παράγονται από την MGM), ή οσφρητικά σήματα.
Το εμπορικό σήμα διευκολύνει τη διάκριση μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας από άλλες όμοιες ή παραπλήσιες. Συνεπώς η κατοχύρωσή του αποτελεί όχι μόνο ουσιαστικό εργαλείο για τη διαφήμιση των προϊόντων της αλλά και προστασία της επιχείρησης από τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Διαβάστε περισσότερα για τα εμπορικά σήματα