Στην πώληση προϊόντων μέσω του ίντερνετ το ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop) πρέπει να αναγράφει σαφώς και επακριβώς την τιμή και τα χαρακτηριστικά των υπό πώληση προϊόντων και, ειδικότερα να διευκρινίζει αν περιλαμβάνουν φόρο και έξοδα αποστολής. Ειδικά στις περιπτώσεις όπου ο συναλλασσόμενος είναι καταναλωτής είναι υποχρεωτική η αναγραφή του συνολικής τιμής των προϊόντων συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
Παραπλανητική μπορεί να είναι μια εμπορική πρακτική όταν αφορά εσφαλμένες ή ελλιπείς πληροφορίες σχετικά με τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, όπως είναι η διαθεσιμότητα, τα οφέλη, οι κίνδυνοι, η εκτέλεση, η σύνθεση, τα συνοδευτικά εξαρτήματα, η μετά την πώληση υποστήριξη προς τον καταναλωτή και η αντιμετώπιση των παραπόνων, η μέθοδος και η ημερομηνία κατασκευής ή παροχής, η παράδοση, η καταλληλότητα, η χρήση, η ποσότητα, οι προδιαγραφές, η γεωγραφική ή εμπορική προέλευση ή τα αναμενόμενα από τη χρήση του προϊόντος αποτελέσματα, ή τα αποτελέσματα και τα ουσιώδη χαρακτηριστικά των δοκιμών ή ελέγχων του προϊόντος.
Ο Γενικός κανόνας που θέτει ο ν.2251/1994 είναι ότι πρέπει ο καταναλωτής να ενημερώνεται επαρκώς για τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του αγαθού, την τιμή, την ποσότητα και τις δαπάνες μεταφοράς κ.α. και σε περίπτωση που δεν υφίσταται τέτοια πληροφόρηση να θεωρείται ότι καταστρατηγούνται τα δικαιώματα του με αποτέλεσμα να μπαίνουν σε εφαρμογή οι διατάξεις για την προστασία του καταναλωτή.
Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μπορεί να υιοθετούνται πριν, κατά τη διάρκεια και ύστερα από εμπορική συναλλαγή που σχετίζεται με συγκεκριμένο προϊόν. |