Τέσσερις μύθοι και μια αλήθεια για τα εμπορικά σήματα
1 Το domain name είναι εμπορικό σήμα.
2 Μπορώ να χρησιμοποιήσω ότι σήμα θέλω χωρίς επιπτώσεις.
3 Όλοι έτσι με ξέρουν, έχω το σήμα μου παντού.
4 Σήματα έχουν μόνο οι μεγάλες εταιρείες.
Η αλήθεια
είναι ότι το όνομα της επιχείρησής σας ίσως είναι και το μεγαλύτερο περιουσιακό της στοιχείο.
Μαζί με το λογότυπο και τα άλλα διακριτικά γνωρίσματα αποτελούν το σημαντικότερο μέσο προβολής της δραστηριότητάς της. Ταυτίζεται με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Η προτίμηση του καταναλωτικού κοινού στηρίζεται στην αναγνωσιμότητα του εμπορικού σήματος. Σε πολλές περιπτώσεις το εμπορικό σήμα (trademark) είναι το μυστικό της επιτυχίας της επιχείρησής σας. Κατοχυρώστε το. Το κόστος κατοχύρωσης είναι υποπολλαπλάσιο της υπεραξίας που δημιουργεί.
Τα εμπορικά σήματα
Ένα εμπορικό σήμα είναι ένα σήμα, ή συνδυασμός σημάτων, που διακρίνει τα εμπορεύματα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης. Η σήμανση αυτή μπορεί να χρησιμοποιεί λέξεις, γράμματα, φωτογραφίες, σχήματα και χρώματα, καθώς και οποιοδήποτε συνδυασμό των παραπάνω.
Σε γενικές γραμμές προκειμένου ένα σήμα να κατοχυρωθεί ως εμπορικό θα πρέπει να είναι επιδεκτικό γραφικής παράστασης και αντιληπτό δια της όρασης. Πολλές χώρες, ωστόσο, επιτρέπουν την καταχώριση λιγότερο παραδοσιακών μορφών εμπορικών σημάτων, όπως τα τρισδιάστατα (όπως το τριγωνικού σχήματος κουτί της σοκολάτας Toblerone), ηχητικά σήματα (όπως ο βρυχηθμός του λιονταριού που προηγείται ταινιών που παράγονται από την MGM), ή οσφρητικά σήματα.
Το εμπορικό σήμα διευκολύνει τη διάκριση μιας επιχείρησης, ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας από άλλες όμοιες ή παραπλήσιες. Συνεπώς η κατοχύρωσή του αποτελεί όχι μόνο ουσιαστικό εργαλείο για τη διαφήμιση των προϊόντων της αλλά και προστασία της επιχείρησης από τον αθέμιτο ανταγωνισμό.
Οι συνεργάτες του γραφείου μας που ασχολούνται με την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων (trademarks) προσφέρουν πλήρες φάσμα υπηρεσιών σχετικά με την κατοχύρωση, διατήρηση και αξιοποίηση εμπορικού σήματος. Συμβουλεύουν και ενημερώνουν τον πελάτη για τις διαθέσιμες αμυντικές στρατηγικές αναφορικά με τα σήματα, τις εμπορικές μορφές και γενικότερα θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού.